Rejestracja na egzamin LDEK
Opis procedury rejestracji z wykorzystaniem SMK (od sesji wrzesień 2017)
Opis procedury rejestracji z wykorzystaniem SMK (od sesji wrzesień 2017)
Procedura założenia profilu zaufanego.
Rejestracja w Systemie Monitorowania Kształcenia.
Nadanie statusu lekarza dentysty w SMK.
Zgłoszenie wniosku do LDEK.
Nadanie uprawnień lekarza dentysty w SMK
Aby nadać uprawnienia w SMK, które umożliwią nam wnioskowanie o egzamin LDEK powracamy do strony głównej systemu, która znajduje się na tej stronie. I logujemy się klikając “ZALOGUJ w P2”, następnie login/hasło i podajemy wcześniej ustalone dane dostępowe.
Następnie wybieramy opcję: Wnioski o modyfikację uprawnień.
Po kliknięciu ikony Nowy wniosek o modyfikację uprawnień, aplikacja przenosi użytkownika do ekranu formularza, który składa się z pięciu części: 1. Dane osobowe, 2. Adres, 3. Adres korespondencyjny, 4. Kontakt, 5. Informacje dodatkowe. Należy wypełnić niezbędne pola widniejące na formularzu. System część pól (dane teleadresowe) pobierze z Profilu Użytkownika, bez możliwość ich edycji.
Dla użytkowników będących lekarzem dentystą w części formularza „Informacja dodatkowa” powinni wybrać:
− Grupę biznesową „lekarz dentysta”
− Grupę funkcjonalną ‘Użytkownik’
− Jednostkę akceptującą wniosek – w tym wypadku będzie wybrana właściwa Okręgowa Izba lekarska lub Naczelna Izba Lekarska. (zalecamy OIL)
W przypadku grupy funkcjonalnej „lekarz”, „lekarz dentysta” użytkownik zobowiązany jest do zaznaczenia checkboxa „OIL” a następnie użyć funkcjonalności „wybierz” w polu Nazwa. Po jego wybraniu, aplikacja przekierowuje użytkownika do listy profili samorządu lekarskiego, gdzie użytkownik zostanie zobowiązany do wybrania właściwej Okręgowej Izby Lekarskiej.
Klikamy dalej aby przejść na kolejną stronę wniosku.
Na drugiej stronie konieczne jest wypełnienie sekcji Uprawnienia zawodowe, Miejsce zatrudnienia oraz ewentualnie wypełnienie sekcji Lista specjalizacji, Lista specjalizacji niezakończonych, lista wyników LEK, Pozostałe dane. Po wypełnieniu klikamy opcję ZAPISZ.
Po sprawdzeniu naszych danych – dokładnie! – należy kliknąć opcję Podpisz wniosek profilem zaufanym ePUAP. Zostaniemy przekierowani do profilu zaufanego, otrzymamy SMS z kodem potwierdzającym na nasz telefon komórkowy i będziemy mogli podpisać i wysłać wniosek.. W przypadku lekarzy, którzy są już zarejestrowani w danych izbach lekarskich. Podpisanie wniosku, zwalnia ich z konieczności odwiedzenie izby lekarskiej. W przypadku poprawności danych wniosek zostanie sprawdzony i zatwierdzony.
W przypadku absolwentów muszą oni stawić się w wybranej we wniosku izbie lekarskiej i przedstawić dokumenty umożliwiające pracownikom izby dokonanie zatwierdzenia profilu.
Zwykle w kolejnym dniu roboczym, wybrana izba lekarska dokona weryfikacji naszego wniosku i w dziale lista wniosków o modyfikację uprawnień zobaczymy status naszego wniosku.
W przypadku braku zatwierdzenia – klikając szczegóły – zobaczymy na samym końcu strony listę błędów do korekty. Koniecznym jest bowiem w takim przypadku złożenie nowego wniosku do ponownej akceptacji.
Dopiero zaakceptowany wniosek pozwoli nam wnioskować o LDEK. Tą ostatnią już procedurę opiszemy w kolejnej części poradnika.